Per Gessle - Suntem numiti artisti (PARTEA a 2-a)

Per: Super! Aceasta a fost o idee mai veche pentru album, a fost, intr-un fel, cheia. S-a dorit a fi ceva pe care sa poti dansa. Asculti melodii vechi de la Bee Gees si te gandesti: care este acel element care te face sa dansezi? Apoi incerci sa iei acea idee si ai si tu ideile tale… cum ABBA au facut Dancing Queen din Rock Your Baby, cu George McCrae.

Rep: Ne arati ceva la chitara? Ce chitara sa iau?

Christoffer: Alege singur. Poti imprumuta una daca vrei :) 

Per: Am incercat sa indepartam granitele cat de mult am putut, dar uneori este… bine, una din conditii este sa crezi tu insuti ca melodia este buna. Sunt multe melodii care au devenit mult mai clasice, dar e super ca sunt inca placute. 

Rep: Helena, ce crezi… ai inceput sa canti mult aici, nu e pentru prima data cand faci acest lucru…

Helena: Da, asa este.

Rep: Ce simti acum?

Helena: Este minunat! Am descoperit putearea de a gasi noi sentimente pe care nu le-am gasit niciodata inainte, cand cantam.

Rep: Vorbesti de o masinarie de sentimente?

Helena: Exact.

Per: Este chiar super!

Per: Helena a patruns in viata mea muzicala in timpul albumului Mazarin, trebuia sa cante cu mine doua melodii. A venit la Stockholm si am facut cateva inregistrari la studioul numit Polar, dar a fost incredibil de capabila si a obtinut dreptul de a canta in mai multe melodii de pe Mazarin. De atunci am lucrat foarte mult cu ea. 

Per: Am scris acest album (Party Crasher) cu acelasi entuziasm cu care as fi scris pentru Marie. Ma gandeam la fiecare melodie pe care o scriam pentru Marie, trebuia sa o reprezinte. De aceasta data am facut-o pentru Helena in schimb. Helena a inceput sa cante intr-o melodie mai devreme decat era planificat, asa ca sunetele ar fi trebuit sa i se potriveasca perfect… si asa mai departe. Cand am inceput sa rescriu melodiile, ea a venit si a improvizat ceva astfel incat sa i se potriveasca. 

Per: Si eu trebuia sa cant intr-un fel care sa fie mai apropiat de vocea ei, pentru ca in momentul in care ea incepe sa cante, "zgarie" melodia cu vocea ei. 

Rep: Cand tii mainle pe tastarura, este ca si cum ai inregistra in puncte diferite, putem spune. 

Per: Suna fantastic, dar si putin nebunatic, poate. Oricum, noi am lucrat mult pe acest sunet, lucram de 30 de zile, nu? Deci bineinteles ca nu imi amintesc ce s-a intamplat in ziua 10 sau 12 sau 14, dar aici scrie exact ce am facut pentru fiecare melodie, ce instrumente am introdus.

Christoffer: Deci cel mai important desen de acolo este: nu uitati de bango (=un instrument muzical mai mic decat o chitara)

Per: Nimeni nu stie ce inseamna bango. Noi nu am avut asa ceva… sau am avut…  

Christoffer: Da, am avut.

Lui Per Gessle ii plac: Merz – “Presume Too Much”; Sebastien Tellier – “Divine”; Nelly Furtado – “All Good Things (Come to an End)”.