Per Gessle - Interviu in cadrul emisiunii "Stirile de dimineata" din 2008-12-06

Rep: Cred ca avem sunet acum… Buna dimineata, Per Gessle! Crezi si tu, nu?

Per: Da, bineinteles. Intotdeauna trebuie sa crezi in ceva.

Rep: Asa este. Trebuie sa spun care sunt membrii din formatia ta, in afara de tine, este Clarence Öfwerman, la baterie si pian, Magnus Börjeson la bas, Jonas Isacsson la chitara si Helena Josefsson in cor. Helena…ce inseamna ea?

Per: Wow… Am inceput sa lucrez cu ea in cadrul albumului Mazarin, in 2003, si de atunci am ales-o. Este o cantareata fantastica, este… Ei bine, uneori crezi ca este bine sa iti alegi colaboratori putin mai slabi (rade), este mai bine pentru ca te simti mai confortabil, dar ea este chiar super. 

Rep: Deci, intr-un fel, chiar daca nu este bine sa le comparam, ea aminteste putin de Marie Fredriksson, cred, cand ascult albumele ei. Poti incerca sa le analizezi vocile lor diferite?

Per: Ea este... ei bine, nu cred ca aminteste asa de mult de Marie, au stiluri destul de diferite. Si pe de alta parte, atat vocea mea cat si vocea lui Marie se potriveste vocii Helenei, si de asemenea Vocea Helenei si a mea se potrivesc foarte bine, asa ca melodiile suna super bine. 

Rep: Poate ca de aceea multi oameni spun ca suna ca Marie.

Per: Probabil ca melodiile sunt la fel...(rade), nu stiu.

Rep: (se refera la o melodie de pe En händig man, nu spune care) Aminteste putin de Roxette, chiar daca melodia nu este reprezentativa pentru intregul album, vreau sa spun... nu pentru ritmul de dans al albumului... 

Per: Da, poate o versiune Unplugged! Da, aceasta poate fi o veche balada Roxette, undeva intr-o sala de patinaj. Bineinteles ca sunt de acord ca albumul nu suna exact asa, dar e dragut sa poti scrie melodii ca aceasta, cred...

Rep: Importanta lui Clarence Öfwerman...

Per: Oh, Clarence este producatorul, alaturi de Christoffer Lundquist, Clarence lucreaza cu noi din 1986, cand a aparut primul album Roxette. Pot spune ca ma reprezinta, este foarte capabil! Am nevoie de muzicieni foarte capabili, pentru ca eu sunt un tip plin de idei, ascult multe melodii englezesti, dar imi este greu sa le cant eu la un instrument.

Rep: Pe bune? Esti mai slab?

Per: Bine, facem multe lucruri impreuna, nu sunt numai eu; unii sunt programatori, lucreaza cu calculatoare si tot ce tine de tehnic. Asta nu prea tine de mine (rade). Sunt bun la unele lucruri, dar nu chiar acestea. Pot scrie, dar am nevoie de ajutor la ceea ce nu pot face singur.

Rep: Cum a mers? Unii artisti spun ca a mers repede sa inregistrezi dicul, dar acest disc nu a fost usor de inregistrat, daca stii ce spun.

Per: A fost o perioada de timp destul de normala, am lucrat cam 35 de zile in studio, in afara de remixuri, si este o perioada normala. Nu este mare diferenta. Si apoi, nu credeam deloc ca va deveni un album, anul trecut am fost in turneu si am promovat melodiile aici in Suedia; am incercat sa scriu melodiile altfel, asa ca in cele din urma a rezultat un album…inainte de Craciun anul trecut, bineinteles, trebuia sa apara inainte. Apoi am inceput sa lucrez din nou in ianuarie.

Rep: Si noul stil… se va intoarce la tine? Pentru ca o sa intri si in clasamente mai tarziu! Dar o sa mai vorbim despre noul stil la care te-ai gandit si care este unul electronic. Asa ca revenim.

Per: Bineinteles, multumesc. 

Rep: Deci, dupa publicitate si stiri, avem in studio oaspetele nostru de sambata, Katarina Frostenson.