Roxette - Room Service Special - Argentina 2001

Per: Cred ca am vrut sa facem un album cu un ritm mai alert, care sa dea multa energie. Pentru multi oameni, o melodie clasica cu Roxette inseamna o balada. Baladele de pe “Room Service” sunt putin mai mici. Avem melodii ca “Milk and Toast and Honey” care ar fi putut fi o mare balada, dar noi am produs-o sa fie ceva mai mica. Am simtit ca asa trebuie sa fie. Sa punem in valoare si lucrurile mai mici.

Marie: Cand lucram impreuna, totul pleaca de la un demo de-al lui Per.

Per: Nu, un demo de-al tau!

Marie: De la tine, cel mai des. De data asta am inceput in ianuarie anul trecut si cred ca au fost 5 sau 6 melodii, toate scrise de Per.

Per: Care s-au dovedit a fi niste prostii…

Marie: Nu…nu este adevarat, sunt chiar foarte bune. Apoi am luat o pauza, timp in care eu am lucrat cu alte materiale in suedeza, intre sesiunile sustinute cu Roxette. Dar am inceput din nou in martie, cred ca era sfarsitul lui martie sau in aprilie, sa inregistram noi melodii, dupa care am avut o vacanta de vara. Este foarte usor sa lucram impreuna pentru ca petrecem vreo 5 – 6 saptamani in studio, apoi nu ne mai vedem. Eu incep sa scriu, Per scrie si el. Mereu suntem in forma cand incepem sa lucram.

Per: Felul in care inregistrezi un disc astazi difera de cum inregistrai in anii ’80 de exemplu. Azi licrezi cu calculatoare, cu sisteme Pro-Tools. Felul de a gandi este total diferit. Partea negativa este ca poti avea o supraproductie astazi. Acum nu mult timp stateai de exemplu 5 oameni in studio, cantai melodia, insa astazi nu mai afcem asa ceva. Poti obtine un sunet de baterie sau de bas cu ajutorul calculatorului. Deci este diferit. Asta schimba felul de a scrie, schimba intreaga atitudine.

Marie: Intotdeauna este important sa ai mari hit-uri. Ne plac aceste melodii pop, rock, melodii puternice. Single-urile noastre au fost intotdeauna foarte melodice, au avut ceva care le face usor de recunoscut. Totul, incepand de la “It Must Have Been Love”, “Joyride”, “Sleeping in My Car”, care mai este? 40 de single-uri am avut, sau ceva de genul asta. Asta este valabila si pentru mine si pentru Per, ne plac melodiile puternice, pop rock. In ziua de astazi nu face mun album pentru a avea mare succes cu el, cu toate ca lucram din greu la un album, ci vrem mai degraba sa cantam in fata fanilor nostri. Ar fi minunat daca am putea face inca un turneu, probabil pe viitor. Cred ca suntem cam batrani, acum. Dar in inima noastra vrem sa fim tot mai mari! 

Per: Titlul ”Room Service”, ce pot sa spun, muzica vorbeste in principiu despre energia din camera, un fel de comunicare, un serviciu din camera. Am incercat sa gasim un concept, o idee. Probabil ca mergea si ”Roxette 7” sau “8” sau cat este.

Marie: De data asta am inregistrat in Stockholm, cred ca majoritatea au fost inregistrate in studioul Polar. Celelalte in studioul Atlantis. Bineinteles ca este o mare diferenta daca compare cu “Have A Nice Day”, inregistrat in Spania. Este ceva mai sigur pentru noi sa inregistram acasa, alaturi de familii, de prieteni. Dar a fost frumos sa inregistram si in Spania, unde climatul este mult mai bun decat aici.

Per: Nu poti face multe lucruri in Stockholm pentru ca vremea de aici este teribila. De aceea ne petrecem mult timp in studio. Polar este un studio super, acolo au fost si ABBA, Led Zeppelin, Genesis, este un studio foarte bun. Si multe restaurante pe strada. Dar in Stockholm sunt si taxe mari. Nicio problema…

Per: Un lucru bun la ”Room Service” este ca mereu ai oameni noi pe langa tine, schimbam inginerii, de asemenea am inceput sa lucram cu un minunat ”Shooting Star”, un programator suedez care e cu 200 de ani mai tanar decat noi (rade). Asa ca el este mai aproape de ceea ce se intampla, intr-un fel diferit. Ceea ce este foarte interesant. Daca vrem sa facem un demo, el schimba anumite lucruri si suna total diferit. Si ca intotdeauna, cumperi discuri noi, asculti, vezi ce se intampla. Dar, dupa cum am spus, am vrut sa facem un adevarat album clasic de data asta, cu “Room Service”.  Am incercat sa adunam cate putin de colo, putin de colo pana a iesit un album Roxette. Unele melodii au influente vechi, cateva acorduri, material classic.

Per: Nu poti face nimic. Nu iti poti schimba viata doar ca sa ai inspiratie pentru album. Dar viata merge inainte, faci lucruri diferite tot timpul. Imediat c etermini un album, incepi sa gandesti altfel. Este un proces de gandire tot timpul, mergi inainte cu viata ta. Mai sunt si momente cand trebuie sa intrerupi acest proces si sa te intorci in studio, unde trebuie sa lucrezi. Deci nu e nimic de fapt. Cred ca de-a lungul anilor, acesta este un lucru obisnuit, este munca. Este felul in care lucram, mergem in studio, petrecem mult timp acolo, facem discuri. Am experienta, fac asta de la 19 ani, stii? Este ceva natural. Si asta este super pentru ca este un mod natural de a face lucrurile.

Cand incepi, ca tanar musician, totul este foarte romantic, stii… toata aceasta industrie, munca in studio, totul. Iar dupa o perioada lucrurile se schimba si nu mai e nimic pentru noi din acel romantism din industria muzicala. Tinde sa fie o chestie profesionala, in cele din urma. Cred ca este important sa mentii acea relatie de dragoste pe care o ai cu muzica, trebuie sa fii interesat de muzica, trebuie sa fii interesat de ceea ce faci. In acest sens nu vreau sa fiu un profesionist, ci vreau sa fiu un fan. Si cred ca acest proces este foarte important pentru a avea succes. Mereu poti merge la cartea cu cantece si poti alege un hit, dar la sfarsitul zilei nu va mai fi hit. Trebuie sa ai o cariera care sa continue dupa cateva zeci de ani, trebuie sa ai incredere in tine.

Ultimul disc pe care l-am achizitionat l-am furat de la casa mea de discuri, era un album cu Coldplay, unul foarte bun, cred eu. Este o formatie suedeza numita Eskobar care imi place foarte mult, sunt un mare fan al lor. Au facut o noua versiune a uneia din melodiile lor numita “Tumbling Down”. Stilul asta de muzica nu este foarte nou, ci este un fel de pop foarte traditional. Cel putin asa ni se pare noua, care am fost acolo tot timpul. Ei mereu au acea energie si chiar le merge bine. Scriu muzica buna. Cred ca in cele din urma asta este ceea ce conteaza cel mai mult.

In ceea ce priveste titlul, un avantaj este c ail poti folosi pentru un scenario, pentru ceva special. A trebuit sa asteptam la un hotel ciudat din California, numit “Madonna Inn” pentru a putea face primul videoclip. Asa ca am folosit un hotel pentru a exprima un concept. Iar rezultatul a fost super. Totul a fost foarte reusit. Niciodata nu facusem asa ceva. (clip ‘Anyone’)

Fiecare melodie in parte:

  1. Real Sugar

Per: “Real Sugar” este o melodie foarte simpla, ceva ce mereu este foarte greu de scris; idea a fost ca amandoi sa cantam, eu trebuia sa cant strofele, iar Marie refrenul. Este o melodie clasica in 3 acorduri. Te poti distra mult in studio cu o astfel de melodie, poti face multe trucaje, ceea ce am si facut. Acum suna a ceva invechit, ceea ce este super. Este o melodie pop, acel stil in care imi place sa scriu.

  1. The Centre of the Heart 

Marie: “The Centre of the Heart”, primul single, este de fapt o melodie destul de veche. Cred ca are 5 ani, nu?

Per: Da, cam asa.

Marie: Prima versiune a acestei melodii este inregistrata in Spania, cand lucram la albumul “Have A Nice Day”. Apoi...poate tu, Per, poti povesti totul, despre ce este vorba in “Center of the Heart”.

Per: Bine, versiunea inregistrata in Spania este total diferita, este mult mai lenta. Mereu am crezut ca este o melodie buna, dar nu ne placea versiunea aceea, asa ca am pastrat-o si am facut o alta versiune pentru acest album. Imediat ce am schimbat ritmul, a inceput sa ne placa si sa devina un fel de melodie disco. Asa ca am simtit ca este o melodie super. La fel si in cazul melodiei “Real Sugar”, suna mult mai bine cand cantam amandoi pentru ca acest lucru creaza un sunet unic pentru intreaga melodie. Deci este o mica melodie pop, super. (rade) Cu cateva schimbari acolo la refren, dar suna bine. Este o combinative de Frankie Goes To Hollywood si Giorgio Moroder, cu acel sunet disco. Este haioasa.

  1. Milk and Toast and Honey

Marie: “Milk and Toast and Honey” este o balada foarte frumoasa. Este una din melodiile pe care le cant eu pe acest album si pot spune ca chiar am avut problem cu ea, a durat mult timp pana am inregistrat-o. Asta pentru ca este asa de simpla si trebuia transmisa din inima. Imi este greu sa explic ce sentimetele. Prima data cand am inceput sa lucram la ea, m-am gandit: a, asta trebuie sa fie usor de cantat. Dar nu a fost sa fie asa, a fost chiar foarte greu. A trebuit sa gasesti acele moment magice care sa faca melodia unica. Nu stiu cum sa explic... Ceva care sa scoata in evidenta ce este cel mai bun din melodie.

Per: Ce este cel mai bun, exact.

Marie: Da. Iar la sfarsit, dup ace am muncit din greu la ea, eram foarte fericita. Cand o ascult astazi, sunt chiar mandra de ea si de atmosfera creata. Mandra de vocea mea. Este o melodie foarte draguta si cred ca va fi single curand.

Per: „Milk and Toast and Honey” este probabil cea mai buna melodie de pe album, cred eu. Sunt unele melodii cu care este chiar greu sa lucrezi, mai ales in cazul melodiilor demo. Acestea ies foarte bine, oamenilor le plac, dar este o problema, trebuie aduse imbunatatiri, chiar si schimbarea interpretului. In principiu, toate acele melodii care se dovedesc a fi super chiar din prima zi, devin mai tarziu niste cosmaruri, iar „Milk and Toast and Honey” este una dintre ele. Marie incepe sa o cante si cant si eu in acelasi tipm, iar stilurile sunt foarte diferite. Asa ca nu merge. Atunci cand obtii acel sunet country si faci din melodie propria ta melodie, nu poate fi decat fantastic. Si asa a fost intreaga melodie pentru mine, dar la un nivel diferit. „Milk and Toast and Honey” este una din acele melodii pe care le aveam in minte cu 6 luni inainte sa le scriu, pentru ca o stiam pe dinafara, fara sa o scriu. Este ceva care ma misca. De putine ori in viata mea mi s-a intamplat sa imi amintesc melodii la care sa nu am nici macar un demo scris. Este o melodie foarte puternica, care suna frumos.

  1. Jefferson

Marie: „Jefferson” este una din primele melodii pe care le-am inregistrat. Chiar imi place melodia asta, este una din preferatele mele. Are versuri foarte triste, Per o canta foarte bine.

Per: Multumesc, draga.

Marie: Chiar imi place. Este superba. Poate ca tu ne poti spune povestea ei.

Per: Este acel tip de melodie...bine, daca ma trezesti la miezul noptii si imi ceri sa scriu o melodie, aceasta va fi scrisa in stilul „Jefferson”. Ma gandeam sa scriu o poveste despre aceasta persoana si nu gaseam un nume. Dar cand am inceput sa scriu refrenul, cantam o melodie veche de la Jefferson Airplane. Apoi am zis ca asta este un nume perfect. Mi s-a parut un nume obisnuit, de aceea se numeste „Jefferson”.

  1. Little Girl

Per: „Little Girl” este scrisa de Marie. Pentru mine este ceva fantastic cand Marie scrie pentru Roxette, pentru ca are un stil de a scrie foarte diferit de al meu. Pur si simplu intregeste albumul. Fara melodiile ei, albumul ar fi...nu mort, dar fara prea multa viata. Cred ca sunt melodii cu totul speciale pentru ca sunt asa de diferite.

Marie: Multumesc, dragul meu.

Per: Cu placere.

Marie: Melodia este despre o fetita, acea fetita din mine, fetita care eram. Este usor sa uiti. Nu imi amintesc bine cum era in acele zile. Am uitat. Deci vorbeste despre acest lucru. Si cand am scris aceasta melodie, doar ma trezisem si incepusem sa cant la pian. Nu scriu foarte des, dar cand scriu, melodia imi vine in minte foarte repede. A durat o ora, cred, si melodia era gata. Imi place la nebunie cand melodiile imi vin in minte asa repede, am o idee si gata. Este acel moment magic. Nu se intampla de multe ori, dar cand se intampla, reusesc. 

6. Looking for Jane

Per: „Looking for Jane”...trebuie sa ma gandesc... imi place titlul. Vreau sa spun ca am un carnetel in care colectionez titluri, idei, fraze pentru titluri. Si m-am gandit ca titlul asta este destul de interesant, poti scrie ceva. Dar cum arata persoana asta, Jane? Ce i s-a intamplat? Este ceva interesant ce poti face marti noaptea. Din punct de vedere muzical, este o melodie pop pentru chitara, cu un refren interesant. Si cu asta am avut o problema pentru ca eu cantam in demo, pe o alta nota fata de Marie. Asa ca l-am lasat pentru Marie sa il cante ea. Am schimbat nota precum si intregul aranjament. Iar versiunea aceasta era total diferita de versiunea mea. Dar in cele din urma s-a dovedit a fi nemaipomenit, oricum.

7. Bringing Me Down to My Knees

Marie: Imi amintesc cand am primit versiunea demo a acestei melodii, cu mult timp in urma. La inceput nu eram asa de mandra de ea, am zis ca este ok, o melodie pop. Nu eram asa de sigura de ea. A fost una din acele melodii cu care chiar a trebuit sa lucram. Asa ca a mie cel putin mi-a luat mult timp pana sa ma obisnuiesc cu ea, dar lui Per si lui Clarence, producatorul nostru, le placea foarte mult si au propus sa ii dam o sansa. Iar eu bineinteles ca am fost obligata sa incerc, dar apoi dupa ce am inregistra-o, chiar si acum cand o ascult, imi place foarte mult. Este o melodie super, o melodie clasica cu adevarat, care se potriveste perfect vocii mele. Asa ca sunt foarte bucuroasa ca m-am razgandit si ca am inregistrat-o.

Per: Este una din melodiile mele preferate de pe album, este ca are ceva minunat aceasta melodie, ritmul si performanta vocala a lui Marie. Singurul lucru care nu imi place la aceasta melodie sunt versurile. Cred ca versurile ar fi putut fi mai bune, nu sunt total convins ca sunt cele mai bune versuri. Am incercat de multe ori sa o rescriu, dar nu am putut. Apoi am trimis-o cuiva, caruia i-am cerut sa scrie o scrisoare – nu ii voi mentiona numele – (rade). Acea persoana a fost de parere ca versurile sunt chiar super, asa ca le-am pastrat. Dar cred ca este o melodie superba. Nu am mai facut asa ceva. Este o melodie pop buna pentru radio.

8. Make My Head Go Pop

Per: „My Head Go Pop” a fost scrisa in Franta, in Saint Tropez. Ascultam un album al lui Frank Black, iar in una din melodii el zicea: „she made my head go pop”, cam asa. Si m-am gandit: asta e un vers super. Si urmatoarea marti noaptea am inceput sa-l scriu. Nu stiu, mult timp nu a fost inclus pe album, l-am mixat dar nu se potrivea prea bine. Dar in cele din urma am vazut ca are un fel de energie in el. Asa ca l-am inclus dupa „Bringing Me Down to My Knees”, acolo isi avea locul. Este cam ciudat, dar e placut.

9. Try

Marie: „Try” este o melodie foarte buna, imi place mult sa o cant. Este un fel de atingere a sufletului atunci cand o asculti. Este acel gen de melodie pe care o pot imbunatati eu, si nu sunt nici asa de multe instrumente. Este simplu de cantat, se simte a fi foarte fina. Este o melodie superba. Nu stiu, poate ca tu ne spui ceva despre versuri...

Per: Da, este una din melodiile pe care le-am scris pentru Marie. Daca asculti versiunea demo, o sa razi putin pentru ca Marie nu poate canta acel gen demo. Dar nu este facuta pentru mine, ci pentru Marie si atunci stii ca ea o va transforma in propria ei melodie. Este o melodie frumoasa care te atinge pe suflet. Este scrisa la pian, are acele acorduri de pian tipice. Cred ca este singura melodie de pe album cu influente soul. Am incercat sa o facem sa se potriveasca cu celelalte melodii, ceea ce se si potriveste, cred eu. Nu este ceva ciudat cand o asculti pe album. Este o melodie buna care place multora. 

 

10. Fool

Marie: „Fool” este si ea, cred...nu a fost una din primele melodii inregistrate? Pentru mine pare destul de veche. Are un refren puternic si iti da o mare energie. Este o melodie care te atinge.

Per: Este o melodie foarte diferita. O melodie pe care am programat-o mult. Multe secvente care se deruleaza acolo. Am pus ceva chitara in ea. Jonas Isacsson a avut partea principala de chitara. Este ceva care aminteste de Rolling Stones. Am schimbat toata ideea melodiei si am folosit chitara ca instrument principal in loc de sincronizatoare. Este un amestec de sincronizator si chitara, dar mai mult chitara. Ceea ce este frumos, a devenit foarte natural. Si vocea este foarte buna. Deci este o melodie super.

11. It Takes You No Time to Get Here

Marie: „It Takes You No Time to Get Here” este o balada foarte frumoasa cantata foarte bine de catre Per. Esti tu, foarte original. Cred ca versurile, sentimentele chiar stii sa le transmiti.

Per: Este foarte relaxanta.

Marie: Da, este foarte relaxanta si rareori il auzi pe Per cantand acest gen. Tocmai pentru ca este asa de usor si de frumos.

Per: Pentru ca este mereu o mare competitie cand vine vorba de cine sa cante balade in formatia asta. Eu niciodata nu apuc sa cant balade.

Marie: Este minunat sa o asculti.

Per: Aceasta melodie poate fi cantata de fapt ori de mine ori de tine, pentru ca este o melodie care este orientata catre versuri. Si este destul de interesant in ceea ce priveste versurile. Daca o canta un baiat, o percepi intr-un anumit fel, iar daca o canta o fata, o percepi altfel, total diferit. Dar oricum este super melodia, iar felul de a scrie este cam demodat.

12. My World, My Love, My Life

Marie: „My World, My Love, My Life” este o melodie pe care imi place foarte mult sa o cant. Este excelenta, imi plac versurile si...cand am primit un demo de la Per, prima data, mi s-a facut pielea ca de gaina. Atunci chiar ca este o melodie foarte buna, un bun semnal ca acea melodie vrea ca tu sa o inregistrezi. Si cred ca si aranjamentul se potriveste perfect pentru a incheia albumul. Este putin dramatic, putin...

Per: Putin ca „Wish I Could Fly”.

Marie: Da, este, intr-un fel. O melodie frumoasa. Nu gasesc cuvintele potrivite.

Per: Melodia asta a fost scrisa...am scris cateva melodii in genul acesta. Ma plictisisem de ele. Cred ca „My World” este o melodie frumoasa, dar nu este asa de importanta pentru mine, de fapt. Tu o canti foarte frumos. Uneori, stii, cand scrii melodii, te opresti la un model. Poti scrie 3 – 4 melodii care suna la fel. Si alegi una, nu conteaza care, apoi continui. Poti face multe melodii in stilul acela. La un moment dat obosesti. De aceea este bine sa poti avea si trompeta si chitara, sau si chitara si pian, ca sa poti face doua lucruri diferite.

Videoclip: The Center of the Heart

Per: Nu am facut un videoclip acolo unde am si avut concert. Ideea cu videoclipul este aceea de a canta intr-o camera, in mai multe camere de fapt, iar in celelalte sa fie multi oameni care ne privesc la televizor, vad ceea ce facem. Multe lucruri se intampla. Este un videoclip care vrea sa arate un concert, doar ca are loc in acel loc unic.