Per Gessle - Party Crasher EPK (Electronic Press Kit) 2009

Party Crasher

Per: Acest album este foarte diferit fata de celelalte albume. Este un album cu melodii scurte. Este un album fara chitara, fara sunet rock. In acelasi timp am vrut sa pastrez acele ingrediente care fac ca muzica mea sa functioneze, adica melodia si refrenele care imi plac. Deci este in continuare stilul meu de muzica, doar cu o forma diferita de prezentare. Acum voi inregistra Silly Really, melodia nr. 1. 

Per: Bine!

Christoffer: Un refren bun.

Per: Party Crasher este un album care contine melodii cu un sunet groove, un anumit ritm... ceea ce nu am mai facut pana acum. Mereu ma asezam la pian sau luam chitara si incepeam sa cant melodia. Dar acesta are la baza un sunet groove...

Probabil ca suna a ceva obisnuit, dar pentru mine este o mare diferenta. Am incercat sa scriu altfel. Si aceasta constituie esenta albumului, chiar daca a devenit un album cu muzica de dans sau de petrecere, nu stiu, dar am incercat sa-l fac sa "se miste" mai mult decat de obicei... 

Roxette au vandut 75 de milioane de discuri. Roxette au avut 4 melodii care au ajuns pe locul 1 in SUA. Roxette au sustinut doua turnee mondiale. 

Per: Exista un impact mai mare in cazul Roxette decat in cazul albumului En händig man, desigur. Si nu este vorba numai despre limba, caci acest album este in engleza. Desigur ca atat Have a Nice Day cat si Room Service de la Roxette au fost facute la fel, doar cu ceva mai mult rock. Bine, inteleg ce vrei sa spui; este foarte posibil ca un album modern cu Roxette sa fi sunat cam la fel... 

Este o mare diferenta intre Roxette DE ATUNCI si Party Crasher DE ACUM. In primul rand pentru ca Christoffer Lundquist joaca un rol foarte important in muzica mea. Este producator, impreuna cu Clarence Öfwerman, in acest proiect. Roxette se baza intr-un fel pe sunet de chitara, iar eu nu am incercat sa fac un album care sa sune ca Roxette. Am incercat in schimb sa fac un album care sa sune intr-un mod unic, pentru ca este al meu. 

Lucrurile sunt destul de clare pentru mine atunci cand incep un proiect. Separ melodiile care au de-a face cu o anumita experienta, ca sa zic asa. Imi este foarte usor sa plasez o melodie cu Gyllene Tider acolo si una de pe Son of a Plumber aici... si o melodie Roxette acolo. O melodie solo in suedeza sta aici, iar una solo in engleza va sta acolo. Sunt lucruri foarte diferite pentru mine. Chiar daca tu, care le asculti, le pui pe toate la un loc. (rade) Pentru mine insa este o mare diferenta. A fost totul clar si cand am inceput aceasta idee cu Party Crasher. Stiam foarte bine cum vroiam sa sune. Ultima inregistrare.

Christoffer: Sa ciocnim atunci!

Per: Care a fost cel mai haios moment in timpul inregistrarilor? ... Lucrez cu Christoffer de 11 ani si cu Clarence de 22 de ani. (catre Christoffer) Tu, care nu te-ai tuns de un an.

Christoffer: Da, asta a fost cel mai haios.

Per: Da? ... Ne distram mult cand lucram. (catre Christoffer) Acum inchidem, sunteti atenti? Chiar asta e cel mai haios lucru care s-a intamplat? (Christoffer rade) ... Ultimele albume, incepand cu Mazarin, le-am inregistrat in studioul lui Christoffer, la tara. A fost ceva foarte frumos intr-un mediu foarte special. Nu merg multi sa lucreze acolo. Nici eu nu fusesem acolo inainte, doar cand am inceput inregistrarea pentru Mazarin. Dar m-am obisnuit, iar acum cred ca este o locatie fantastica. La inceput inregistram timp de o saptamana. Acum inregistram doar 3 zile pe saptamana... Este mult de lucru, lucram 7 zile, stam pana la 2.30 noaptea, iar dimineata ne trezim la 8.30 si incepem din nou. Numai productia conteaza. 

Si mai mult de-atat, exista ceva special atunci cand eu, Clarence si Christoffer lucram impreuna. Este ca un puzzle pe care il facem tot timpul. Fiecare dintre noi se pricepe la cu totul altceva. Cand aud ceva facut de Christoffer singur, suna fantastic. Dar el crede ca nu ar fi fost asa de bun daca nu ar fi lucrat cu noi. El este la fel ca mine. Eu nu cred ca as fi fost asa de bun daca nu as fi lucrat cu Christoffer si Clarence. Si sunt de acord ca atunci cand colaboram toti, eu detin prea mult control asupra unui proiect. Si sper ca nu va trebui sa fac asta din nou. (rade) Pe de alta parte, in ziua de astazi se obisnuieste ca in industria muzicala artistii sa schimbe producatorii, sa aiba 4-5-6 producatori la acelasi album. Pe mine niciodata nu m-a interesat asta. 

 

Per: Mai degraba vreau sa construiesc incredere, sa construiesc ceva cu aceeasi persoana, pur si simplu sa vad ce se va intampla... Helena este plina de viata, este o persoana fantastica cu care poti lucra. Are multe trasaturi pozitive, de exemplu nu oboseste. (Helena canta)

Christoffer: Extraordinar!

Per: Trebuie sa folosim si partea asta, sunteti de acord?

Christoffer: Da.

Per: Clarence trebuie sa-si curete ochelarii... Mai este si faptul ca vocile noastre se completeaza foarte bine, la fel ca vocea Mariei si vocea mea. Dar nu este numai asta, ci si faptul ca iti transmite asa de multa energie. Muzica devine extraordinara atunci cand canta ea. Nu i-am spus sa fie intr-un anumit fel, ea canta cum vrea ea. Eu doar scriu o melodie care sa i se potriveasca. Este chiar minunata.

Am inceput acest album cu intentia sa sune in genul albumului Son of a Plumber. Apoi am simtit ca am descoperit un alt stil... asa ca nu am vrut sa stric Son of a Plumber. (rade) Son of a Plumber este super, ca si cum ar veni din anii ‘70, cu ritmuri mai lente. Dar nu este cazul lui Party Crasher, care suna mai mult ca venind din anii ‘80, mai...modern, poti spune. Deci a devenit un album ‘Per Gessle’. In final am mai scris doua melodii, exact cand albumul era gata. Daca se intampla ca albumul sa fie prea lent... pentru ca adesea, cand vrei sa faci un album de dans groove, sunetul este undeva la mijloc... incerci sa introduci cateva miscari. Asa ca daca simt ca sunt prea multe melodii care suna la fel, scot cinci. Am scris de fapt 2 + 2 melodii, deci daca nu folosim doua melodii, le folosim pe celelalte doua. Doar pentru a obtine acel ritm al albumului, pentru a-i da o alta nota. 

Ma bucur foarte mult ca am puterea de a gandi asa, pot spune, pentru ca nu este asa usor dupa ce ai lucrat jumatate de an in studio... poti spune doar: ‘acum este gata, multumim, la revedere.’ Insa noi mereu reanalizam totul si spunem: ‘asta este foarte bine, DAR nu este exact ceea ce am vrut eu. Lipseste ceva tempo.’ Am mai facut asta in cazul albumelor precedente. Imi amintesc ca Crash! Boom! Bang! cu Roxette era gata, dar am simtit ca ne mai trebuie ceva, asa ca ne-am intors in aceeasi zi, foarte suparati, si am scris Sleeping in My Car, care a devenit primul single.

Imi este usor sa scriu daca sunt motivat, asa este. Daca nu sunt motivat si nu am proiecte cu care sa lucrez, nu scriu. Sommartiden de pe albumul Puls este o alta melodie care a fost scrisa asa... in ultimul moment.

am facut acest album in engleza din doua motive. Unul este acela ca am facut foarte multe in suedeza aici, acasa. De aceea mi-a fost destul de greu sa mai fac inca un album in suedeza chiar in acest moment. A trebuit sa iau o pauza. Un alt motiv este acela de am incerca sa ies cu el din tara si a fost super. Si desigur am fost de parere ca este mai frumos sa ai un playback in Germania decat acasa.... Alaturi de Modern Talking sau altcineva. (rade) Desigur ca m-am gandit la un turneu, dar inca nu m-am hotarat. Si am aceasta formatie cu care am lucrat si pentru En händig man... si ei mereu imi spun ca ar trebui sa mergem sa cantam undeva. 

Acesta este al 6-lea album solo. The world According to Gessle are si el niste melodii super. De asemenea Son of a Plumber. Melodiile sunt in engleza, deci ar trebui sa mearga. Trebuie sa tinem pumnii, stii tu unde... 

Faptul ca Silly Really a patruns intr-o multime de clasamente... bine... a fost super super! (rade) Ideea este ca atunci cand lucrezi cu muzica si scrii muzica in studio, te distrezi mult. Apoi, cand este gata, depinzi de timp, de public, de mass media, de tot... de casele de discuri... Trebuie sa vezi cum merge, sa vezi impactul. Asa ca produsul tau trebuie sa se tina pe picioarele lui. Iar noi am reusit si asta a fost minunat, intr-adevar.